PODZIEL SIĘ


Życie osoby tworzącej treści
na swoją stronę internetową bez 7 narzędzi, o których przeczytasz w tym artykule nie było by łatwe. Przygotowując artykuł na stronę musimy się zmierzyć z przygotowaniem nie tylko wartościowego tekstu, ale też przerożnych grafik, inforgrafik czy filmów. Jak by tego było mało musimy zadbać o SEO artykułu oraz dystrybucję w kanałach Social Media. Życie twórcy treści nie należy zatem do najłatwiejszych. Natomiast istnieją narzędzią, które znacznie ułatwią Ci życie i spowodują, że tworzenie kreatywnych treści nie stanie się nużącym i żmudnym procesem.
Nie jest to artykuł sponsorowany – sam korzystam na co dzień z poniższych narzędzi, chociażby tworząc ten artykuł 🙂


7 narzędzi do tworzenia wartościowych treści, które musisz mieć!

#1 CANVA: www.canva.com Tworzenie profesjonalnych grafik.

Canva to absolutnie genialne narzędzie do tworzenia grafik dla Twoich wpisów na blogu czy postów social media. Z tego narzędzia możesz korzystać w podstawowej wersji bezpłatnie natomiast przy wykorzystywaniu treści komercyjnie lub korzystając z przeróżnych grafik premium koszt oscyluję w granicach 1$.
Na uwagę zasługuje intuicyjność obsługi. Nie musisz posiadać praktycznie żadnych umiejętności graficznych, natomiast możesz tworzyć piękne i na prawdę dobrej jakości grafiki.
Co więcej możesz wybrać gotowe rozmiary dedykowane pod różne portale social media. Bezcenne.


#2 Brand 24: www.brand24.pl Monitoring wzmianek o Tobie i nie tylko.

Chcesz wiedzieć dokładnie jak Twój artykuł rozprzestrzenia się w sieci, kto go komentuje i jaki mniej więcej osiągnął zasięg? W tym zadaniu naszym przyjacielem jest narzędzie do monitoringu Brand24. Dla przykładu mam ustawione słowo kluczowe do monitoringu w sieci: „Biztop”.
Dzięki temu na bieżąco jestem informowany o wszelkich wzmiankach w całym internecie ze słowem: „Biztop” co sprawia, że mogę błyskawicznie reagować na komentarze czy tez brać udział w trwającej dyskusji.
Idealne narzędzie do real time marketingu i budowania relacji z naszymi odbiorcami czy też klientami.


#3 Buffer: www.buffer.com  lub Hootsuite: www.hootsuite.com Zapanuj nad Social Media

Buffer czy Hootsuite to narzędzia do zarządzania treściami w najpopularniejszych kanałach social media typu: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google +.
Co prawda od dłuższego czasu nie korzystam już z planowania postów. Nie chcę automatyzować zbytnio relacji z czytelnikami. Korzystam co prawda z planowania postów na Facebooku (wbudowane narzędzie), natomiast skupiam się na bieżącej komunikacji. Nie oznacza to, że nie powinieneś korzystać z tego typu narzędzi. Jeżeli na prawdę trudno Ci się zmobilizować i wyrobić sobie nawyk komunikacji na bieżąco zapoznaj się z aplikacjami Buffer czy Hootsuite, które pomogą ci zarządzać Twoimi treściami w social media.
Głównym zadaniem tych narzędzi jest automatyczna publikacja treści w określonym terminie. Możesz na przykład rano stworzyć 5 postów na Facebook’a i zaplanować ich publikację w określonych godzinach w trakcie dnia.
Potrafi to ułatwić życie każdego marketera czy twórcy treści. Nie mniej jednak zachęcam Cię do bezpośredniej komunikacji z Twoimi odbiorcami przez cały czas.


#4 SEM Rush: www.semrush.com

Nawet najlepszy i najwartościowszy artykuł musi być odpowiednio promowany oraz pozycjonowany, aby dotrzeć do docelowego odbiorcy. W tym zadaniu pomoże nam SEM Rush. Dzięki tej stronie będziemy mogli zlokalizować i wybrać kluczowe słowa, które chcemy zawrzeć w artykule, aby lepiej wypozycjonować treść i stronę.
Osobiście bardzo tego nie lubię, jestem z tym mocno do tyłu. Jestem zwolennikiem tworzenia w pierwszej kolejności artykułów dla ludzi, a nie dla wyszukiwarki Google. Natomiast warto choć trochę zadbać o SEO naszego artykułu, bo może się okazać, że bardzo się napracujemy, a nikt nie trafi na naszą treść przez główną sieć organicznej dystrybucji treści, czyli właśnie Google’a.


#5 Yoast SEO: Jest to wtyczka do WordPressa do pobrania: W tym miejscu.

Wcześniej wspominałem o dość niewdzięcznym dla twórcy zadaniu: pozycjonowaniu. Gdyby nie ta wtyczka na prawdę nie wiem czy podejmowałbym się w ogóle tego zadania.
Na szczęście ktoś wpadł na genialny pomysł, aby rozwiązać problem ludzi takich jak ja i stworzył wtyczkę która „łopatologicznie” wskazuje Ci co powinieneś poprawić w swoim artykule, aby był on lepiej widoczny dla wyszukiwarek.


#6 Google Analytics Analiza popularności treści.

Dobra robota! Tak pewnie mówisz sobie po napisaniu większego artykuły i promocji. Ale skąd rzeczywiście wiesz, że wykonałeś rzeczywiście kawał świetnej roboty? W tym celu musimy posłużyć się produktem od oczywiście Google’a, czyli Google Analytics. Jest to po prostu kopalnia informacji, dzięki którym będziesz mógł w przyszłości jeszcze lepiej dystrybuować swoje treści i będziesz wiedział co cieszy się dużą popularnością, a co niestety nie.
Bez tego narzędzia nie wyobrażam sobie pracy. Oprócz podstawowej wiedzy dotyczącej wyświetleń strony czy artykułu mogę dowiedzieć się konkretnie z jakich źródeł pochodzi najwięcej użytkowników. Dzięki temu wiem na jakich działaniach się skoncentrować, aby jak najefektywniej docierać z artykułem do wybranej grupy osób.


#7 Prawdopodobnie najskuteczniejsze narzędzie do tworzenia treści: TWOJA EMPATIA.

Żadne nawet najbardziej zaawansowane narzędzie nie zastąpi Twoich intencji tworzenia treści. Jeżeli postrzegasz tworzenie treści dla innych ludzi przez pryzmat cyferek i udostępnień to prawodpodobnie masz efekty, natomiast nigdy nie kupisz tym prawdziwej relacji z odbiorcą.
Oczywiście zwracam uwagę na cały szereg czynników, które zwiększają szansę na popularność artykułu natomiast na koniec dnia liczy się czy rzeczywiście przedstawiłem wartościowy materiał, który może się komuś rzeczywiście przydać i wygenerować efekty.
Dlatego gorąco zachęcam do tworzenia treści, które dla nas samych są wartościowe w danym momencie, a nie tworzenie artykułów przez pryzmat co jest teraz najpopularniejsze i „trendy”.
 Jest to strategia długoterminowa, ale jeżeli masz w planach coś robić przez rok to lepiej tego w ogóle nie zaczynaj. Szkoda czasu i nerwów. Kropka.


Zawsze możesz podzielić się artykułem ze znajomymi  i być na bieżąco z nowymi artykułami:
—> Jeżeli podabał Ci się artykuł Kliknij i polub FanPage. Dziękuję! 🙂

Dodaj Komentarz