PODZIEL SIĘ

Jeżeli jeszcze nie poznałeś Garego Vaynerchuka, który bez ogródek pokazuje czym jest tak naprawdę „Entrepreneurship„, czyli prowadzenie biznesu to dobrze trafiłeś, aby nadrobić zaległości.  Gary to potomek imigrantów z Białorusi, więc dla nas Polaków, pomimo że sam Gary z Białorusią ma tyle wspólnego co politycy z uczciwością od razu staje się nam bliższy.

Gary z sukcesem rozwinął rodzinny biznes sprzedaży win. Sprzedaż dzięki działaniom Garego poszybowała z 3 MLN$ do 60 MLN$. Już pod koniec lat 90 wykorzystywał e-mail marketing do sprzedaży win online. Dzięki świetnemu zmysłowi przewidywania trendów w social media, zainwestował we wczesnej fazie rozwoju w takie przedsięwzięcia jak Twitter czy Tumblr.  W tej chwili posiada agencję marketingową Vaynermedia, która wygenerowała w zeszłym roku 100 MLN$ zysku.


10 zasad sukcesu Garego Vaynerchuka


Zasada 1: Poznaj swoje silne strony.

„Gary zwraca baczna uwagę na to, aby poznać swoje silne strony i na nich budować swoją karierę. W tym celu najlepiej zapytać dalsze osoby (niekoniecznie rodzinę czy bliskich znajomych) „kim naprawdę jesteś”. To znaczy jak postrzegają Cię obce osoby i jakie zauważają w Tobie cechy, które wyróżniają Cię spośród innych. Dzięki skupieniu się na tym w czym jesteś naturalnie dobry, po pewnym czasie możesz osiągnąć mistrzostwo w swojej dziedzinie.”


Zasada 2: Pracuj.

„Jeżeli posiadasz jakąś pasję to znaczy to co uwielbiasz robić, a nie jest to Twoje główne źródło dochodów to musisz ją rozwijać po godzinach. Przychodzisz do domu po pracy, całujesz psa i zabierasz się do roboty. Przy tym nie ma wymówek. Jeżeli nie znajdujesz na to czasu przestań oglądać kolejny serial z Netflixa, bądź przeglądać internet. Jeżeli czegoś naprawdę pragniesz – pracuj, aby to osiągnąć. Włóż w to wysiłek i bądź cierpliwy.”


Zasada 3: Bądźmy szczerzy biznes nie jest dla każdego.

„Generalnie prowadzenie firmy nie jest dla każdego. Prowadząc firmę, będziesz miał mnóstwo wyzwań i kiepskich dni. Do tego dochodzi ogromna odpowiedzialność oraz presja. To nie jest dla każdego. Nie każdy musi być właścicielem wielkiej firmy, aby się spełniać. Osobiście uwielbiam jak coś idzie źle (trzeba pamiętać, że znakomita większość firm upada), bo jestem dobry w pokonywaniu nowych przeszkód biznesowych i uwielbiam wysoką presję. Jednak dla większości osób biznes będzie większym zmartwieniem, niż pożytkiem.”


Zasada 4: Egzekwuj pomysły.

„Pomysły są mało istotne. Kluczem jest ich właściwa egzekucja. Wszyscy mamy pomysły. Niewiele jednak osób realizuje swoje pomysły, ponieważ wymaga to niesamowitej ilości pracy oraz czasu. Mało osób jednak jest gotowa zapłacić taką cenę. Lepszy jest mierny i przeciętny pomysł, który realizowany będzie z żelazną konsekwencją, niż genialny pomysł, który po prostu zginie na drugi dzień.”


Zasada 5: Naucz się opowiadać historie.

„Najpotężniejszym orężem marketingu oraz sprzedaży jest opowiadanie historii. Wszystkie największe firmy opowiadają historię, która buduje ich markę. Zastanów się przez chwilę chociażby nad firmą Nike, która jest głównie znana z produkcji butów. Z dużą dozą prawdopodobieństwa jesteś lub byłeś ich klientem. W ich reklamach nie ma mowy wprost o butach są one częścią większej ideii, element promocji butów jest po prostu wpleciony w historię najczęściej o pokonywaniu swoich ograniczeń i stawaniu się co raz lepszym. Trafnie zresztą podsumowuje to motto firmy: „Just Do It”, czyli po prostu zrób to.  Dlatego opowiadaj historie, które trwale wesprą Twoją markę osobistą czy firmę.”


Zasada 6: „Przejmuj” się swoimi klientami.

„W celu zdobycia znacznej przewagi nad konkurencją czy też rozwinięcia swojego biznesu musisz mieć znacznie lepszy produkt czy usługę od innych oraz znacznie lepszą relację ze swoimi klientami. Dopóki zależy Ci na pieniądzach Twoich klientów, doputy klient powinien być na pierwszym miejscu.”


Zasada 7: Rób rzeczy, które są ważne.

„Umówmy się na początku biznesowej drogi,  nie możesz pozwolić sobie na delegację większości obowiązków. Dlatego to co musisz zrobić to skoncentrować się na rzeczach ważnych. Większość zadań, który wykonujemy nie wnoszą kompletnie żadnej wartości czy też nieproporcjonalnie mają się do zaangażowanych sił i czasu.  Skoncentruj się na rzeczach ważnych, które przybliżą Cię do celu. Nie daj się złapać w pułapkę „ciągłej zajętości”. Jest ona oczywiście dobra tylko pod warunkiem, że wykonujemy rzeczy ważne.”


Zasada 8: Bądź inteligentnym optymistą.

„Optymizm jest jedną z najważniejszych rzeczy w budowie firmy. Pomyśl, trzeba być naprawdę człowiekiem patrzącym optymistycznie w przyszłość, jeżeli ma się przeświadczenie, że można od zera stworzyć wielomilionową firmę. Wielu to osobom to się jednak udaje. Natomiast trzeba być inteligentnym optymistą, który podchodzi do wyzwań optymistycznie, natomiast z dużą dawką realizmu. Trzeba potrafić to dobrze wyważyć.”


Zasada 9: Oto dlaczego czytanie tego artykułu nie przyniesie Ci sukcesu.

Uwielbiam swoich fanów. Jestem wdzięczny za to, że czytanie moje artykułu  czy oglądacie mój kanał na youtube .
Natomiast prawda jest taka, że czytanie wielu takich artykułów za dużo Ci nie da. Musisz po prostu ciężko pracować i polegać na własnej intuicji. Mnóstwo osób zadaje mi wciąż to samo pytanie: Jak odnieść sukces w biznesie? Odpowiedź zawsze jest ta sama: Twórz wartościowe treści, stwórz rewelacyjny produkt, testuj i próbuj ponownie, używaj danych, słuchaj intuicji, testuj i ucz się, testuj i ucz się, testuj i ucz się. Wymaga to wielu umiejętności, czasu i talentu.


Zasada 10: Zapomnij o błyskawicznych sukcesach.


Dodaj Komentarz